Federal Investigation Bureau
Kompendium wiedzy BASIC +
Autorstwa: Paul Oconer, Rose Flowers, Maksa Johnsona
10-0 Prośba o meldunek (Status)
10-1 Do wszystkich jednostek
10-2 Potwierdzam
10-3 Odmawiam
10-4 Zrozumiałem
10-5 W drodze
10-6 Zajęty, z wyjątkiem pilnych sytuacji
10-7 Ostatnie zgłoszenie z centrali
10-8 Potrzebne wsparcie
10-9 Powtórz
10-10 Powrót na siedzibę
10-12 Teren czysty
10-13 Ranny funkcjonariusz
10-14 Ranny obywatel
10-15 Zmień kanał radiowy na…
10-16 Oczekuje na osobę do patrolu
10-17 ETA (szacowany czas dojazdu)
10-20 Lokalizacja
10-23 Dojechałem na miejsce
10-29 Sprawdź czy poszukiwany
10-31 Zamieszki/bójka
10-32 Zamaskowany obywatel
10-40 Cichy podjazd (Jednostki Specjalnej)
10-50 Wypadek/kolizja
10-52 Potrzebny ambulans
10-55 Naprawa pojazdu
10-70 Kradzież pojazdu
10-71 Strzały
10-80 Rozpoczęcie pościgu
10-81 Pościg zakończony powodzeniem
10-82 Pościg zakończony niepowodzeniem
10-83 Kontynuacja pościgu
10-90 Prawdopodobny napad
10-99 Poszukiwany…
KODY POŚCIGOWE:
Kod ZIELONY
Pojazd nie sprawia żadnego zagrożenia. Nie wykonujemy żadnych manewrów na ściganym pojeździe.
Kod ŻÓŁTY
Wprowadzany, kiedy:
- kierowca nie stosuje się do podstawowych zasad ruchu drogowego
- pościg trwa dłużej niż 5 min
- poprzedni pościg za tym samym pojazdem zakończył się niepowodzeniem i jest wznawiany
Dozwolone manewry:
– PIT (jeżeli prędkość pościgu jest większa, niż 60km/h oraz jesteśmy poza terenem zabudowanym)
– rozstawienie kolczatek
– Break STOP
– blokada nieruchoma (gdy jest wykonywana osoba po takim manewrze dołącza do pościgu jako ostatni unit)
Kod CZERWONY
Wprowadzany, kiedy:
- pościg trwa dłużej niż 15 min
- pojazd stwarza spore zagrożenie w ruchu lądowym np:
– jeździ po chodnikach
– powoduje liczne stłuczki
– niszczy mienie publiczne
- osoba za którą jest prowadzony pościg zmieni swój pojazd
- taranuje jednostki prowadzące pościg
- istnieje podejrzenie porwania
- (na konwojach) pojazd wjeżdża w szyk konwojowy
Dozwolone manewry:
– Wszystkie wymienione powyżej
– Box
– Strzałka
– RAM
– oddawanie strzałów w opony pojazdu uciekającego
Kod CZARNY
Wprowadzany, kiedy:
- osoba ścigana oddała strzały w kierunku obywatela/funkcjonariusza lub spowodowała uszczerbek
na zdrowiu osoby trzeciej/funkcjonariusza - pojazd, za którym jest prowadzony pościg należy do osoby poszukiwanej listem gończym
Dozwolone manewry:
– Wszystkie wymienione powyżej
Manewry wykorzystywane podczas pościgów.
PIT – polega na wypchnięciu tylnej osi pojazdu, za którym prowadzony jest pościg, za pomocą przedniej części jednostki (bumper/przedni zderzak).
RAM – polega na wykorzystaniu prędkości i masy jednostki i uderzenia jej przodem (zalecany bumper) w dowolną część pojazdu oponenta.
BOX – ma na celu zablokowanie pojazdu, za którym jest prowadzony pościg, za pomocą 4 jednostek z każdej strony pojazdu. Manewr ten można wykonać za pomocą 3 lub 2 jednostek, wspomagając się stałymi fragmentami zabudowy (np. barierki, budynki)
STRZAŁKA – manewr podobny do manewru BOX. Różni się ułożeniem przednich jednostek; 2 jednostki z przodu blokują przejazd, łącząc się przednimi zderzakami pod kątem 45 stopni względem pojazdu uciekającego, oraz jedna jednostka blokująca wycofanie się pojazdu.
BREAK-STOP – polega na wyprzedzaniu pojazdu przez jedną jednostkę, a następnie zahamowaniu jej przed pojazdem dokonującym ucieczki.
Stan nadzwyczajny to inaczej kod zagrożenia panujący na terenach miasta. Stany te zmieniają zasady jakimi funkcjonariusze kierują podczas służby i negują bądź dodają nowe zasady, które ich obowiązują.
Są one wprowadzane jedynie w nadzwyczajnych sytuacjach tylko przez High Command, może jednak zapaść decyzja, o autoryzacji na wprowadzenie stanu nadzwyczajnego przez funkcjonariusza do tego nie upoważnionego.
Kod ZIELONY
Poziom ogólnie panujący na terenach miasta. Brak jakichkolwiek informacji/podejrzeń na temat ewentualnych zagrożeń dla obywateli.
Kod ŻÓŁTY
Wprowadzany, kiedy na terenie miasta rozpoczynają się zamieszki, a obywatele nie chcą współpracować z SASP. Sporadycznie popełniane są przestępstwa łamiące kodeks karny.
Zasady:
- patrole minimum 2-osobowe
- założenie kamizelki
- może zostać zniesiony po 30 min
Kod CZERWONY
Wprowadzany, kiedy:
- uzyskamy informacje o możliwości wystąpienia zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
- występują liczne strzelaniny na terenie miasta
- istnieje podejrzenie ataku zorganizowanej grupy przestępczej
- występują liczne porwania obywateli
- na terenie miasta znajduje się dużo uzbrojonych osób
- występują liczne przykłady popełnienia ciężkich przestępstw
Zasady:
- możliwość przeszukania każdej zamaskowanej osoby
- patrole minimum 3-osobowe
- założenie kamizelki
- może zostać zniesiony po 60 min
Kod CZARNY
Wprowadzamy, kiedy:
- jest duże prawdopodobieństwo ataku terrorystycznego, bądź już nastąpił
- uprowadzono więcej niż 2 funkcjonariuszy, lub osobę wysoko postawioną
- istnieje wzmożona aktywność zorganizowanych grup przestępczych na terenie miasta
Zasady:
- możliwość przeszukania każdej osoby znajdującej się poza miejscem zamieszkania, bez podawania powodu
- patrole minimum 3-osobowe
- założenie kamizelki
- może zostać zniesiony po 90 min
Code 0 Strzały w kierunku funkcjonariusza
Code 1 Brak sygnałów świetlnych i dźwiękowych
Code 2 Sygnały świetlne (bez dźwiękowych)
Code 3 Sygnały dźwiękowe i świetlne
Code 4 Zakończenie czynności
Code 5 Omijać dany teren
Code 5 Clearing (odwołanie Code 5)
Code 6 Interwencja poza pojazdem
Code 6A (Adam) Prośba o wsparcie dodatkowej jednostki
Code 6J (Jack) Prośba o wsparcie dodatkowych jednostek w celu przeprowadzenia Felony Traffic Stop
Code 6M (Marry) Prośba o patrol dodatkowej jednostki w okolicy terenu objętego czynnościami
Code 7 Człowiek z bronią
Code 8 Zebranie na komendzie
Code 9 Ucieczka jednostki przed oponentem
Code 100 Cisza na radiu
ZASADY OGÓLNE:
Zasady ataku/obrony wyspy Cayo Perico:
Harmonogram ataku na wyspę: poniedziałek, środa, piątek 12:00 – 22:00 (czas serwera).
– Używanie paralizatora jest zabronione.
– Zabronione jest przejmowanie wzgórz, na które nie da się wejść bez śmigłowców i samolotów.
– Organizacje państwowe mogą być zaangażowane tylko w obronę.
– Zabronione jest strzelanie z i do posiadłości.
– Zabronione jest stosowanie kajdanek.
– Zabronione jest niszczenie łodzi frakcji kryminalnych.
– Zabronione jest używanie samolotów oraz dronów.
– W sumie jest 6 punktów kontrolnych (2 materiały niebieskie, 2 zielone i 2 czerwone)
Zasady ataku na Fort Zanсudo:
Harmonogram ataku na wyspę: wtorek, czwartek, sobota 12:00 – 22:00 czasu serwera.
– Na wydarzeniu obowiązują wszystkie zasady serwera.
– Zabronione jest używanie karabinów snajperskich, paralizatorów.
– Zabronione jest przebywanie w miejscach, na które nie da się wejść bez użycia śmigłowców i samolotów.
– Zabronione jest celowe niszczenie pojazdu materiałowego przeciwnika (speedo)
– Dopuszczalne jest wsparcie gwardii narodowej tylko po wiadomości w /dep.
– Maksymalna ilość funkcjonariuszy z jednej frakcji państwowej to 25 osób.
Uwaga: pomocy mogą udzielić pracownicy FIB, LSPD, LSCSD.
– Pomoc dla Gwardii Narodowej jest realizowana na terenie Fortu Zancudo.
Uwaga: zabrania się blokowania drogi na terenie wydarzenia.
– Zabrania się blokowania bramy wjazdowej
– Kradzież pojazdu materiałowego (speedo) frakcji kryminalnych jest zabroniona.
Zasady AirDropu:
Harmonogram AirDrop jest co 4 godziny, począwszy od północy 00:00 czasu serwera.
– Liczba uczestników – do 20 osób z frakcji. | Reprymenda dla lidera.
Wyjątek: O godzinie 20:00 brak limitu graczy.
– Na tym wydarzeniu nie musisz nosić maski.
– Jeśli dwie frakcje zderzą się podczas AirDrop, są zobowiązane do rozpoczęcia wymiany ognia.
– Tylko organizacje państwowe, gangi i rodziny mogą brać udział w wydarzeniu.
-Zabrania się wjazdu pojazdem na teren AirDrop, dopuszczalne jest jedynie podjechanie. W czasie trwania wydarzenia w strefie AirDrop nie można używać żadnych pojazdów.
Wyjątek: Frakcyjne Speedo są dozwolone w strefie Airdrop podczas wydarzenia.
– Zabrania się korzystania z jakichkolwiek animacji podczas wydarzenia.
– Gracze nie mogą poddawać się innym frakcjom. | Reprymenda dla lidera.
– Gracze nie mogą używać karabinów snajperskich, dronów ani paralizatorów.
– Zabrania się otwierania AirDrop oraz zbierania przedmiotów z AirDrop podczas trwania wymian ognia. AirDrop można otworzyć i zebrać z niego przedmioty tylko wtedy gdy na jego miejscu pozostanie ostatnia żywa frakcja.
– Po wejściu do strefy, dozwolone jest opuszczenie jej w celu zajęcia miejsca, niemożliwego do zdobycia bez opuszczenia strefy.
– Osoby będące poza strefą AirDrop powinny dążyć do zajęcia skrzyni nie powinny pozostawać na terytorium neutralnym.
– Potyczki są dozwolone w strefie AirDrop oraz w strefie neutralnej w jej pobliżu.
– Dozwolone jest korzystanie jedynie z lekkich kamizelek kuloodpornych (50%).
– Wejść do strefy AirDrop można jedynie do 10 minut po zrzucie.
– Zabrania się używania termowizji/hełmów termowizyjnych.
– Zatrzymywanie lub przechwytywanie wrogiego Speedo przed lub po wydarzeniu.
– Używanie dronów podczas wydarzenia jest zabronione.
– Po otwarciu skrzyni, wydarzenie się kończy i zakazane jest rozpoczynanie strzelaniny.
Napad na bank:
Napad na bank odbywa się w godzinach od 12:00 do 22:59 czasu serwera.
– Wejścia i wyjścia z banku nie mogą być blokowane.
– Gracze, którzy nie są inicjatorami napadu na bank, nie mogą przebywać w pobliżu miejsca napadu przez dłuższy czas i prowokować uczestników.
– Zabrania się reagowania na napad na bank z mniej niż 3 osobami.
– Zabronione jest otwieranie ognia bez negocjacji z rabusiami.
– LSPD, SANG, LSCSD, FIB mogą uczestniczyć w napadzie na bank.
– EMS może zapewniać wsparcie medyczne podczas napadu dla frakcji państwowych.
Napad na biznes:
Napad na biznes dzieje się od 14:00 do 00:59 czasu serwera.
– Wejścia i wyjścia z biznesu nie mogą być blokowane
– Zabronione jest reagowanie i obrona napadu na biznes z mniej niż 3 osobami.
– Zabronione jest otwieranie ognia bez zaoferowania żądań dla przestępców.
Uwaga: użycie megafonu liczy się jako negocjacje, po których można rozpocząć strzelanie.
Zasady dostaw (supplies):
– Dostawa — transport/rozładunek/załadunek materiałów/przedmiotów powstałych z tych materiałów, jak również zakupionych przedmiotów w celu ich dalszej sprzedaży lub uzupełnienia zapasów.
– Frakcje mogą wybrać dowolną, wygodną dla nich trasę podczas dostarczania materiałów.
– Transport z kraftem może być wykonywany o każdej porze dnia.
– W przypadku ataku dostawy, gracze są zobowiązani do zatrzymania się i rozpoczęcia wymiany ognia.
– Zabronione jest oczekiwanie na frakcje w punktach załadunku / rozładunku / kraft punktach, jak również w obszarze mniejszym niż 350m od nich. Zabronionym jest również atakowanie dostaw w punktach załadunku / rozładunku / kraft punktach, jeżeli akcja nie została zainicjowana wcześniej poprzez blokadę drogową.
– Liczba uczestników – od 4 do 65 osób.
– Zamówione materiały należy zabrać i dostarczyć w całości (tyle ile zostało określone w zamówieniu).
Uwaga: minimalna ilość przewożonych materiałów – 1500.
– Minimalna liczba pojazdów do dostawy – 4.
– Zabrania się korzystania z pojazdów osobistych.
– Zabronione jest wzywanie posiłków podczas ataku na dostawę.
– Wymagane jest posiadanie 1 POV z każdej frakcji biorącej udział w akcji.
Uwaga: wideo musi trwać od momentu załadunku materiałów, posiadać oryginalny dźwięk i jakość nie mniejszą niż 720p, uczestnicy są zobowiązani do zachowania wideo z dostawy przez 48 godzin.
– Podczas dostawy zabronione jest celowe zawracanie i zmiana trasy.
Wyjaśnienie: w przypadku zauważonego zablokowania drogi, musicie się zatrzymać.
– LSPD,LSCSD,SANG,FIB mogą atakować zaopatrzenie organizacji przestępczych, wszystkie podstawowe zasady działają również w przypadku takiego przechwytywania.
Rozbój ludzi i porwanie:
Rozbój — jest to akcja funkcjonalna, która pozwala Organizacje kryminalnym na okradanie graczy. Głównym celem są pieniądze.
– Podczas porwania powinieneś upewnić się, że robisz to w odpowiedniej strefie.
– Nie ma ograniczeń co do ilości uczestników, ale inicjatorów powinno być dwa razy więcej niż osób, które próbują obrabować lub porwać.
– Inicjator napadu lub porwania może zaprosić sojuszniczą kryminalne organizacje do przyłączenia się do wydarzenia.
– Dopuszcza się używania samochodów swojej frakcji lub samochodów w kolorze swojej organizacje.
– Wszystkie napady i porwania są popełniane na podstawie regulaminu serwera.
– Rozboje i porwania są częścią działalności przestępczej, zdarzenia te mogą być inicjowane tylko przez członków organizacje kryminalnych
– Inicjatorzy nie mogą rabować ani porywać we wnętrzach.
– Inicjatorzy nie mogą obrabować lub porwać więcej niż 4 osoby w tym samym czasie
– Inicjatorzy nie mogą zabijać ofiar bez wartościowego IC powodu. Mowa tu o: obelgach, próbie ucieczki, identyfikacji inicjatora, próbie przestraszenia przemocą, złamaniu zasady PG.
– Inicjatorzy nie mogą w sposób niegrzeczny upokarzać ofiary.
– Uczestnicy muszą wypełnić wszystkie żądania porywaczy (zapewnić okup, możliwość odwrotu itp.).
– Dopuszcza się atak tylko wtedy, gdy:
- ofiara nie jest w niebezpieczeństwie.
- wymagania porywacza są wygórowane.
- negocjator został wzięty jako zakładnik lub zabity.
- oficerowie/negocjator zostali ostrzelani.
– Po porwaniu siły bezpieczeństwa mają 30 minut na reakcję od momentu otrzymania informacji od porywaczy.
Zasady nalotu:
-Nalot przeprowadza się w określonym obszarze organizacji kryminalnej. Teren ten musi być określony w nakazie nalotu.
– Nalot może być przeprowadzony tylko po uzyskaniu nakazu i zgody głównego kuratora państwowego.
– Głównym celem nalotu jest przejęcie kontroli nad terenem, przeszukanie osób i pojazdów znajdujących się na tym terenie, oczyszczenie terenu z nielegalnych przedmiotów oraz zatrzymanie określonych osób.
Uwaga: Jeśli celem nalotu było ujęcie określonej osoby, można ją zatrzymać i zabrać na przesłuchanie, nawet jeśli nie znaleziono nic nielegalnego.
Jeśli przy zatrzymanych nie zostanie znalezione nic nielegalnego, powinni zostać wypuszczeni.
– Po udanym nalocie państwowe organy ścigania mogą zająć 1/2 materiałów z magazynu organizacji i 1/2 przedmiotów z magazynu.
– Na terenie nalotu obowiązują wszystkie zasady serwera.
– Podczas raidu mogą być używane tylko pojazdy frakcji..
– Minimalna liczba uczestników z frakcji państwowych wynosi 10 osób.
– Co najmniej 2 państwowe frakcje porządkowe muszą być uczestnikami najazdu.
– Podczas nalotu wymagany jest co najmniej jeden zapis wideo z każdej frakcji.
Uwaga: Cały nalot musi być nagrany w jakości 720p lub wyższej z dźwiękiem, a film musi być przechowywany przez 3 dni od zakończenia nalotu.
– W nalocie musi brać udział przynajmniej jeden z tych pojazdów: Insurgent, Riot, Scarab, APC, Bcat.
– Zabronione jest rozpoczynanie wymiany ognia bez ostrzeżenia i dobrego powodu IC.